1. – موسی زاده، رضا، پیشین، صص ۱۰۲-۱۰۱٫ ↑

 

    1. – ظریف، محمدجواد، سجاد پور سید کاظم، پیشین، صص ۵۵۱-۵۵۰٫ ↑

 

    1. – زمانی، قاسم، پیشین، صص ۶۶٫ ↑

 

    1. – موسی زاده، رضا، پیشین، ص ۱۷۱٫ ↑

 

    1. – همان، ص ۱۷۵٫ ↑

 

    1. -Slomanson, William R, Fundamental Perspective on International law, (Fifth edition Thomson, 2007) , pp. 399-410. ↑

 

    1. – دولتشاه حجت، پیشین، صص ۳۴-۳۳٫ ↑

 

    1. – Jurisdiction ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، دادرسی های دیوان بین‌المللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، ص ۲۹۲٫ ↑

 

      1. – آقای بهمن، فرهنگ حقوقی بهمن، (تهران: انتشارات گنج دانش،۱۳۸۲)،ص ۷۱۳ ↑

 

    1. – Justifiability ↑

 

    1. – Seisin ↑

 

    1. – میرعباسی سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۲۹۸-۲۹۲٫ ↑

 

    1. – همان، صص ۳۰۲-۲۹۸٫ ↑

 

    1. – همان ↑

 

    1. – همان ص .۳۰۳ ↑

 

    1. -Contentious Jurisdiction ↑

 

    1. – آقایی، بهمن، پیشین، ص ۷۱۲٫ ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، ص ۳۲۷٫ ↑

 

    1. – موسی زاده، رضا، پیشین، ص ۱۷۵٫ ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۳۱۶-۳۱۲٫ ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سید حسین، دادرسی های بین‌المللی دیوان بین‌المللی دادگستری مسائل روز، چکیده، آرا و اسناد، پیشین، صص ۲۰۶-۱۹۹٫ ↑

 

    1. – موسی زاده، رضا، پیشین، ص ۱۷۸٫ ↑

 

    1. – همان، صص ۱۷۹-۱۷۸٫ ↑

 

    1. – همان، ص ۱۷۹٫ ↑

 

    1. -Optional Jurisdiction ↑

 

    1. – Compromise ↑

 

    1. – Forum prorogatum ↑

 

    1. – بموجب این اصل، یک طرف از انکار صحت اظهارات خود و یا وقایعی منع می‌گردد که قبلاً دولت دیگری به خاطر آن اظهارات یا وقایع، یکسری اقداماتی را انجام داده، این امر به خاطر تضمین منافع دولت ها درجامعه بین‌المللی است. ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سید حسین، دادرسی های دیوان بین‌المللی دادگستری در تئوری و عمل، یشین، صص ۳۶۴-۳۶۱٫ ↑

 

    1. – case concerning Right of Minorities in Upper Silesia (Minority School), P.C.I.J Reports, A,No.15, (1928) , para.25. ↑

 

    1. – با وجود استناد انگلستان به قاعده Forum prorogatum در دعوی شرکت نفت ایران و انگلیس که، انگلستان سعی داشت اشاره ایران به نکات ماهیتی به عدم صلاحیت دیوان را به منزله «قبول ضمنی صلاحیت تلقی کند» دیوان استدلال نمود: «دولت ایران در تمامی موارد، عدم صلاحیت دیوان را مکررا متذکر شده است، پس صرف اشاره به چند نکته ماهیتی از طرف دولت ایران نمی تواند به معنای قبول صلاحیت تلقی گردد و لذا محلی جهت پذیرش قاعده صلاحیت ضمنی موجود نمی باشد. (CF, ICJ Reports (22juiilet 1952), p. 114). ↑

 

    1. – همان، صص ۳۶۳٫ ↑

 

    1. – همان، صص ۳۲۸-۳۲۷٫ ↑

 

    1. – ‌بر اساس آمار منتشر شده سالنامه دیوان، حدود ۱۲۰ عهدنامه چندجانبه و ۱۶۴ عهدنامه دوجانبه حاوی قید صلاحیت اجباری دیوان هستندو تاکنون ۴۳ پرونده به استناد ‌به این قیود در دیوان اقامه شده است. ↑

 

    1. – همان، صص ۴۰۱-۳۹۹٫ ↑

 

    1. -case concerning (Liechtenstein /Germany), ICJ Reports, 2005. ↑

 

    1. -case concerning (Germany /Italy), ICJ Reports, 2011. ↑

 

    1. -case concerning (Nicaragua /Honduras), ICJ Reports,2007. ↑

 

    1. -case concerning (Nicaragua/Colombia), ICJ Reports,2007. ↑

 

    1. – همان، صص ۴۱۶-۴۰۱٫ ↑

 

    1. – دولتشاه، حجت، پیشین، ص ۸۶٫ ↑

 

    1. – موسی زاده ،رضا، پیشین، ص ۱۸۱٫ ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۳۸۴-۳۸۳٫ ↑

 

    1. – موسی زاده، رضا، پیشین، صص ۱۸۳-۱۸۲٫ ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۳۹۱-۳۸۹٫ ↑

 

    1. – همان، صص ۳۸۳-۳۸۱٫ ↑

 

    1. -Justiciable ↑

 

    1. – ظریف، محمدجواد، سجادپور، سیدمحمدکاظم، پیشین، ص۴۷۱٫ ↑

 

    1. – بیگ زاده، ابراهیم، پیشین، ص ۴۰۱٫ ↑

 

    1. – ظریف،محمدجواد سجادپور، سیدمحمدکاظم، پیشین، ص ۴۷۵٫ ↑

 

    1. -Diplomatic Protection ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۳۲۸-۳۲۲٫ ↑

 

    1. – همان، صص ۳۳۰- ۳۲۸ . ↑

 

    1. – Nationality ↑

 

    1. – Diplomatic Action ↑

 

    1. – Judicial Proceedings ↑

 

    1. – همان، صص ۳۳۹-۳۳۰٫ ↑

 

    1. – همان، صص ۳۲۸-۳۲۲٫ ↑

 

    1. – بیگ زاده ،ابراهیم، “دیوان بین‌المللی دادگستری و حقوق دیپلماتیک و کنسولی”، همایش نقش دیوان بین‌المللی دادگستری در تداوم و توسعه حقوق بین الملل، مجموعه مقالات ارائه شده، (تهران: انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، ۱۳۸۸)، ص ۵۲٫ ↑

 

    1. – Personal non grata ↑

 

    1. – همان، صص ۵۳-۵۲٫ ↑

 

    1. -Auto –sufficient or self –contained ↑

 

    1. – همان، صص ۵۴-۵۳٫ ↑

 

    1. – حقوق اولیه به تعیین قواعد، تعیین کننده تعهدات تابعین یک نظام حقوقی می پردازد. حقوق ثانویه در مقابل حقوق اولیه به کار گرفته می شود و وظیفه آن اثبات، اصلاح و اعمال حقوق اولیه است. ↑

 

    1. – همان، صص ۵۶-۵۵٫ ↑

 

    1. – Yavodia Ndombasi ↑

 

    1. – شریعت باقری، محمدجواد، حقوق بین الملل کیفری، چاپ دوازدهم، (تهران: انتشارات جنگل، ۱۳۹۰)، ص۱۰۵٫ ↑

 

    1. -Universal Jurisdiction ↑

 

    1. – همان، ص ۱۰۶٫ ↑

 

    1. – بیگ زاده، ابراهیم، پیشین، صص ۶۱-۵۸٫ ↑

 

    1. – همان ↑

 

    1. – همان، ص ۶۳٫ ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۳۳۸-۳۳۷٫ ↑

 

    1. – دولتشاه، حجت، پیشین، ص ۶۲٫ ↑

 

    1. – آقایی، بهمن، پیشین، ص ۴۶٫ ↑

 

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، ص ۴۱۷٫ ↑

 

    1. – همان، صص ۴۱۹-۴۱۸٫ ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...