دمه
در نیم قرن اخیر تعداد قابل توجهی از پلیمرها با ساختار متفاوت برای کاربردهای مختلف تولید و مورد مصرف قرار گرفته اند. با این حال پیشرفت سریع تکنولوژی در زمینه های گوناگون موارد کاربردی فراوانی را به وجود آورده است به طوری که نیاز روزافزونی به ارتقا خواص پلیمرها وجود دارد.
موفقیت چشمگیر استفاده از نانو ذرات در ماتریس های پلیمری جهت ارتقا خواص مواد پلیمری برای کاربردهای مختلف و دستیابی به فن آوری های تولید نانو کامپوزیت های پیشرفته و شناخت ویژگی های رئولوژیکی و خواص فیزیکی – مکانیکی استثنایی آنها در سال های اخیر توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است.
پلی اتیلن ترفتالات (PET) که پرمصرف ترین لیف حال حاضر می باشد دارای خصوصیات بالقوه ای است که هر روز آن را بیش از پیش در کانون توجه قرار می دهد و با ورود آن به دنیای نانو افق های جدیدی از کاربردها را می توان برای آن متصور شد.
یکی از مهمترین جنبه های مطالعاتی در رابطه با تولید نانو کامپوزیت های پلیمری پخش یکنواخت نانو ذرات به واسطه سازگاری بین نانو ذرات مورد استفاده با ماتریس پلیمری می باشد. رفتار رئولوژیکی، فرایند پذیری، خواص فیزیکی و مکانیکی محصولات تولید شده به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر پخش یکنواخت نانو ذرات قرار دارند.
لازمه باز شدن صفحات کلی و پخش یکنواخت آنها در ماتریس پلیمری، ورود زنجیره های پلیمری به واسطه اصلاح سطوح نانو کلی با سازگار کردن این سطوح با زنجیره های پلیمری ماتریس می باشد.
اصلاح سطوح کلی توسط مواد اصلاح کننده که معمولا از خانواده اسیدهای چرب می باشند باعث می گردد تا نه فقط فاصله بین صفحات افزایش یابد بلکه از طریق افزایش سازگاری با پلیمرها سرعت و شدت نفوذ در فرایند باز کردن صفحات (Intercalated) افزایش یابد.
با این حال اصلاح سطوح کلی برای انجام فرایند جداسازی صفحات کلی کافی نمی باشد و در بیشتر موارد لازم است تا از مواد سازگار کننده استفاده

پایان نامه

 گردد.

قیمت : 14700 تومان

 

 

—-

 

پشتیبانی سایت :        *       parsavahedi.t@gmail.com

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...