پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری :بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شركت های بیمه مكمل درمان |
این تحقیق، روابط بین معیارهای غیرمالی و عملكرد مالی شركتهای بیمه مكمل درمان مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی معیار رضایتمندی مشتریان به عنوان معیار غیرمالی و درآمد شركت به عنوان معیار مالی در نظر گرفته شد. جامعه آماری شعب شركت بیمه آتیه سازان حافظ در سراسر كشور انتخاب گردید. كه با بهره گرفتن از فرمول تعیین نمونه برای جامعه نامشخص حجم نمونه 196 تعیین گردید و پرسشنامهای حاوی 34 سؤال جهت سنجش معیار غیرمالی رضایتمندی مشتریان منتشر و تعداد 175 پاسخ نامه، حدود 89% پاسخنامهها جمع آوری گردید. برای آزمون فرضیهها ازآزمون t تك نمونهای و همچنین محاسبه ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون انجام شد و از آمارههای t و F استفاده شد. جهت انجام تجزیه تحلیل آماری نرم افزارهای (0/16) SPSS2 و (0/8) STATISTICA مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد كه علی رغم بالا بودن میزان رضایتمندی بیمه شدگان در تمام شعبات، عوامل رضایتمندی، (میزان و نحوه انجام تعهدات)، (شرایط كیفی حاكم بر شركت بیمه) (مراكز درمانی طرف قرارداد شركت بیمه) با درآمد این شركت رابطه معناداری وجود ندارد.
مقدمه:
پیچیدگی محیط عرصه رقابتی كسب و كار و افزایش انتظارات مشتریان، ضرورت آگاهی از نقاط قوت و ضعف سازمان و بهبود مستمر بهرهوری را پیش از پیش آشكار نموده است. از این رو مدیران امروز در جستجوی دستیابی به یک راه حل جامع، قابل اعتماد و انعطافپذیر جهت ارزیابی عملكرد سازمان خود بوده تا ضمن حصول اطمینان از اجرای استراتژیهای خود، بتوانند اطلاعات دقیق و كافی از جایگاه امروز خویش را به دست آورده و با نگاه به آینده، موجبات ارتقاء و بهبود سازمان خود را فراهم نمایند. یک متد ارزیابی، بایستی قادر باشد كه وضعیت كلی سازمان را نسبت به اهداف سازمانی (بلحاظ فاصله تا هدف) در هر لحظه ارائه نماید. همچنین جایگاه سازمان را در ارتباط با محیط پیرامون(بازار، رقبا و سازمانهای دیگر) مشخص كند، علاوه بر اینها نشانگر میزان اثر بخشی كلیه فعالیتهای صورت گرفته در سازمان نیز باشد. از جامعترین و كاملترین روشهای موجود كه در عصر حاضر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از دستارودهای آن استفاده می کند روش كارت ارزیابی متوازن میباشد. روش مزبور با تأكید و تمركز بر چهار جنبه كلیدی و محوری مالی، مشتری، فرایندها و رشد و یادگیری سازمانی، كه تمامی فرایندها و انتظارات سازمانها را شامل میشود نسبت به تهیه معیارها و شاخصهای مورد نیاز و ارزیابی سازمان بر مبنای تحقق مقادیر آنها و بر اساس برنامههای عملیاتی مصوب صورت میپذیرد. با توجه به اهمیت مشتریان شركتهای بیمه كه اصلیترین سرمایه این شركتها به شمار میروند در تحقیق حاضر به بررسی رضایتمندی ایشان بر درآمد شركت بیمه مكمل درمان میپردازیم.
مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-10-04] [ 03:31:00 ب.ظ ]
|