-1- مقدمه
الیاف آرامیدها با وارد شدن متا آرامیدها در دهه 1960 تحت نام تجاری نومکس توسط شرکت دو پونت آمریکا به بازار عرضه شدند. الیاف آرامید توسط کمیسیون بازرگانی فدرال ایالات متحده آمریکا به صورت زیر تعریف شده است:
الیاف آروماتیک بر پایه پلی آمید، الیاف ساخت بشر می باشند که در آنها حداقل 85% زنجیرهای طویلی وجود دارد که در آن زنجیرهای طویل عامل آمیدی – CONH – مستقیماً دو حلقه آروماتیک را به هم متصل کرده است. در سال های گذشته تلاش های قابل توجهی جهت تولید الیاف آروماتیک برای به دست آوردن استحکام و مدول بالا و همچنین مقاوم در برابر حرارت صورت گرفته است شرکت دوپونت آمریکا اولین شرکتی می باشد که الیاف آرامید را در دسترس قرار داد.
در سال 1960 میلادی الیاف نومکس کم کم به بازار عرضه شد و افق جدیدی را برای عایق های حرارتی و الکترونیکی باز نمود و بسیار مورد

مقالات و پایان نامه ارشد

 استقبال قرار گرفت. همچنین در سال 1971 شرکت دوپونت با مدول و استحکام بالا تحت نام تجاری کولار به بازار عرضه نمود که سرآغاز بحث روی کریستال های مایع محلول و ساختمان منظم کریستالی بود که توسط محققین شرکت دوپونت از جمله kwolek، Blades، Tanner و… کشف شد. در همین دسته در دهه 1970 الیاف دیگری به عنوان مثالی پلی آمید آروماتیک هیدرازین تحت عنوان X500 تولید شد که مورد استقبال قرار نگرفت و زیاد در بازار پخش نشد. از الیاف دیگر دسته آرامیدها می توان به الیاف توازن شرکت اکزونوبل هلند و همچنین لیف تکنورا از شرکت تی جین ژاپن که یک لیف کوپلی آمید آروماتیک است نام برد.

در این فصل بیشتر درباره ترکیبات پلیمر، پروسه تولید الیاف، خصوصیات ساختمانی و کاربردهای الیاف آرامید بحث می شود.
قیمت : 14700 تومان

 

 

—-

 

پشتیبانی سایت :        *       parsavahedi.t@gmail.com

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...