ا ارزشمند، اثربخشی و کارایی خود را بهبود بخشند.از این رو، هدف از انجام این پـژوهش، بررسـی ارتبـاط

بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان مـی باشـد.روش پـژوهش،

توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان ادارات آموزش و پـرورش اسـتان

کردستان در سال 1389-90 م ی باشد که تعداد آن ها 1108 نفر است. روش نمونـه گیـری تصـادفی طبقـه ،

ای است وبرای انتخاب از بین ادارات آموزش و پرورش اسـتان کـه دارای 16 منطقـه آموزشـی بـود از روش

نمونه گیری خوشه ای استفاده شد کـه حجـم نمونـه 286 نفرمـی باشـد.ابزار گـردآوری داده هـا و اطلاعـات

شامل دو پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری است که اعتبار آن ها با روش آلفای کرونبـاخ بـه

 ترتیب 0/798 و 0/806تعیین شد.در این پـژوهش میـزان سـرمایه اجتمـاعی بـا ابعـاد سـه گانـه آن یعنـی بعـد

ساختاری،بعد شناختی و بعد ارتباطی مورد اندازه گیری قرار گرفت و ارتباط هر یـک از ایـن ابعـاد بـا سـرمایه

فکری از طریق ضریب همبستگی پیرسون، برای سـنجش میـزان سـرمایه اجتمـاعی و سـرمایه فکـری از طریـق

 آزمون T تک گروهی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها حاکی از آن است که:

بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتبـاط مثبـت و معنـی

داری وجود دارد

 

پایان نامه و مقاله

 

بین  بعد شناختی سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در سازمان آموزش و پـرورش اسـتان کردسـتان ارتبـاط

مثبت و معنی داری وجود دارد.

بین  بعد ساختاری سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در سازمان آموزش و پرورش استان کردسـتان ارتبـاط

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...